شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مهم | زمینه چینی غیربهین یابی شدن محصولات پتروشیمی
کاهش تقاضا و پایین آمدن معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا طی هفته های اخیر و بی اثر بودن تصمیمات قبلی کمیته تخصصی پتروشیمی مثل افزایش سقف خرید برای افزایش معاملات، مقدمات غیر بهین یابی شدن محصولات پتروشیمی را فراهم آورده است.

به گزارش ویکی پلاست، مهم ترین بند صورتجلسه دهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی به نحوه فروش محصولات پتروشیمی، نظیر توافقی شدن قیمت و همچنین غیربهین یابی شدن معاملات اختصاص دارد.

بر اساس بند نخست این صورتجلسه، در صورت عرضه محصولات حداکثر تا ۱۲۰ درصد کف عرضه و عدم فروش حداقل ۵۰ درصد طی دو عرضه متوالی، بورس بنا به تقاضای عرضه کننده و با تأئید NPC باید ابتدا سقف سهمیه تا سقف ۳ ماه یا یکسال افزایش و پس از یک هفته در صورت عدم فروش، بدون لحاظ نمودن سقف بهین یابی و با قیمت توافقی فروشنده و خریدار معامله انجام پذیرد.

البته غیربهین یابی شدن محصولات پتروشیمی منوط شده است به استعلام از ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا.

امروز (چهارشنبه 12 دی ماه 1397) شرکت ملی پتروشیمی و شرکت بورس کالا، همزمان طی اطلاعیه های جداگانه، حذف سقف خرید 11 گروه پلیمری و افزایش سقف خرید 7 گروه دیگر را اعلام کردند. اینجا

مصوبه مهم دیگری که در صورتجلسه 8 دی دیده می شود، رعایت کف عرضه برای سر جمع گروه کالایی شرکت های عرضه کننده در بازه ۳ هفتگی از تاریخ 1/5/97 مطابق تبصره ۴ ماده ۵ دستورالعمل تنظیم بازار است. نتیجه این پایش و تصمیم در مورد پتروشیمی هایی که کف عرضه را از مدت یاد شده رعایت نکرده اند، از مطالبات صنایع پایین دستی بوده و است.

متن کامل صورتجلسه دهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی که در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد به شرح زیر است.

به گزارش ویکی پلاست در این جلسه مقرر شد که مفاد تبصره ۶ ماده ۵ دستورالعمل تنظیم بازار به شماره 112586/60 مورخ 1/5/1397 به شرح زیر اصلاح شود:

 در صورت عرضه محصولات حداکثر تا ۱۲۰ درصد کف عرضه و عدم فروش حداقل ۵۰ درصد طی دو عرضه متوالی، بورس بنا به تقاضای عرضه کننده و با تأئید NPC باید ابتدا سقف سهمیه تا سقف ۳ ماه یا یکسال افزایش و پس از یک هفته در صورت عدم فروش، بدون لحاظ نمودن سقف بهین یابی و با قیمت توافقی فروشنده و خریدار معامله انجام پذیرد و مقرر گردید شرایط غیر بهین یاب شدن معاملات پس از استعلام از ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا اعلام گردد.

در ادامه این جلسه بیان شد که با توجه به سابقه توافق قیمتی پتروشیمی شازند با مصرف کنندگان (انجمن تولید کنندگان رزین ایران) محصول VAM از فهرست محصولات قیمت گذاری شده توسط دفتر توسعه خارج شده است.

همچنین مقرر گردید رعایت کف عرضه برای سر جمع گروه کالایی شرکت های عرضه کننده در بازه ۳ هفتگی و از تاریخ 1/5/97 مطابق تبصره ۴ ماده ۵ دستورالعمل تنظیم بازار، پایش و رسیدگی شود.

در مورد گرید EPX3130UV پلی پروپیلن جم نیز مقرر شد که با توجه به اینکه گرید خاص با مصرف کنندگان محدود (قطعه سازان خودرو) است، عرضه اختصاصی پس از تائید شرکت‌ها توسط NPC و بدون کسر از سهمیه بهین یابی آنها انجام شود.

همچنین در این جلسه در خصوص شرایط انعقاد قرارداد بلند مدت به شرح زیر توافق صورت گرفت و مقرر شد که امتیازدهی به شاخص‌ها توسط اعضای کمیته انجام و در جلسه‌های آتی جمع‌بندی شود:

1-  انعقاد قرارداد بلند مدت در مورد محصولاتی که التهاب ندارند مجاز است

2-  سابقه خرید مستمر، با نوسانات ثابت حجم خرید طی ۳ سال گذشته

3-  دارا بودن سهمیه بهین یاب تأئید شده وزارت صمت
 
4-  طرف قرارداد با سازمان های دولتی

5-  مصرف کنندگان خاص (تولید کنندگان تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، تولید کنندگان لوله طرح‌های آبرسانی وزارت جهاد کشاورزی و تولید کنندگان کود و سموم)

6-  تأمین کنندگان مواد بسته بندی محصولات پتروشیمی

7-  دارای صورتحساب مالی حسابرسی شده طی 3 سال قبل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟